جنگل کوچک

جنگل کوچک

آن کس که می تواند انجام می دهد و آن کس که نمی تواند انتقاد می کند/جرج برنارد شاو

سرخابی پوش ها!

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱ ب.ظ

بعد از سه روز و نصف تحمل درد ناشی از رشد دندون عقل و فشاری که به لثه اطرافش آورده بود، مجبور شدم دیروز راهی کلینیک دندونپزشکی بشم.
اون قدر درد داشتم که حتی قورت دادن آب دهانم  هم اذیت کننده بود و گلو درد و سردرد شدید هم به درد های قبلی اضافه شده بود.
اما کلینیک، مثل قبل از شیوع کرونا شلوغ بود.
همه مراجعین باید برگه رضایت نامه پر می کردن مبنی بر اینکه از خطر بالای مبتلا شدن به ویروس کرونا در کلینیک دندونپزشکی مطلع هستند.
معاینه، عکس، تزریق بی حسی، پنج دقیقه نشستن در اتاق انتظار و در نهایت هم خانم دکتر به خاطر کج بودن ریشه ها حدود ده دقیقه با یه دندون سر و کله زد تا تونست خارجش کنه!
همه رو گفتم که به اینجا برسم؛ چند ماه پیش، دو تا دندون عقل قبلی رو که میخواستم بکشم اولین دندونپزشک گفت که نیاز به جراحی داره. اول برو عکس بگیر بعد توی دو جلسه، دو تا دندون رو درش میاریم.
تصمیم گرفتیم بریم همین کلینیک دیروزی تا ببینیم دندونپزشک های اینجا چی میگن. اول یه خانم دکتری که معلوم بود خیلی تازه کاره معاینه کرد و همون حرفا رو زد. قرار شد عکس بگیرم که گفتن قبل از عکس گرفتن بیا آقای دکتر فلانی یه بار دیگه معاینه کنه.
و خب چی شد؟؟! حتی عکس هم نگرفتم! بلافاصله بی حسی رو تزریق کرد و گفت چند دقیقه بشین تا بی حسی اثر کنه. بعدش هم دو تا دندون بالا و پایینم رو کشید و خیالم رو راحت کرد!
نه عکس، نه جراحی، نه حتی در دو جلسه، بلکه در کمتر از ده دقیقه:)
تا عمر دارم اسمش رو یادم نمیره اون قدر که کاربلد و شجاع بود. آقایِ دکترِ جوانِ سرخابی پوش!

+توی این کلینیک، دندونپزشک های آقا، از این پیراهن های پزشکی آستین کوتاه می پوشن و دندونپزشک های خانم، آستین بلندش رو می پوشن با قد کمی بلندتر. سرخابی خیلی خوشرنگ!! من که می بینمشون کلی ذوق می کنم. همه شون جوون، فعال و پرانگیزه.
+میگن بعضیا از عقل، فقط دندونش رو دارن! که خب... من همون رو هم ندارم:))

۹۹/۰۳/۲۰
جنگل کوچک

نظرات  (۳)

۲۰ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۳۸ لیانا وزیری

من با ۲۶سال سن هنوز دندونهای عقلم درنیومدن.فقط یکیشون یه ذره اومده بیرون.هر چند وقت یه بار لثه هام در اون نواحی متورم میشن و درد دارن،ولی هیچی به هیچی.انگار برای بیرون اومدن یه ذره زور میزنن و تلاش میکنن،ولی خیلی زود خسته و کلا بیخیال قضیه میشن.

پاسخ:
اینو که گفتید تو اینترنت یه نگاهی انداختم. نوشته بود که بیشترین دلیلی که دندون ها فقط کمی از لثه خارج میشن یا نهفته می مونن به خاطر همینه که فک فضای کافی برای رشد رو نداره و این دندون های نهفته بهتره که خارج بشن تا مشکلات بعدی رو به وجود نیارن.
درد من واقعا زجر آور بود. فک فضای کافی نداره، دندون عقل به سختی و اونم کج رشد می کنه و به دندون و لثه اطرافش فشار میاره. هم قبل از کشیدن درد داره هم بعدش:(
۲۱ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۴۰ لیانا وزیری

وای ممنونم از اینکه سرچ کردی و در جریانم گذاشتی.خودم هیچوقت رغبت نداشتم در موردش سرچ کنم.

در حین کشیدنش هم درد داشتی؟

با این اوضاع کرونا اصلا جرئت نمیکنم برم دندونپزشکی وضعیت دندونهای عقلمو بررسی کنه.مخصوصا که کرونا تو شهر آنچنان اوجی گرفته که نگو و نپرس.

ببینم خلاص میشیم از این ویروس که برم دندونپزشکی!

پاسخ:
خواهش می کنم. کاری نکردم:)
به لطف بی حسی هایی که تزریق می کنن موقع کشیدن درد زیادی نداره. قسمت دردناک ماجرا بعد از کشیدن شروع میشه. البته بستگی به فرد هم داره. عموما بند اومدن خونریزی خیلی طول میکشه. برای من یکی که اینطوره. یعنی حتی سه چهار ساعت بعد از کشیدن هم نمی تونستم سرم رو روی بالش بذارم چون دوباره خونریزی می کرد. باید فقط تحمل کرد و با مسکن دردش رو خوابوند.
تف کردن خون هم حتی جایز نیست! چون باعث بیشتر شدن خونریزی میشه.

کار خوبی می کنید. به امید خلاصی ازش واقعا:))
۰۴ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۲۳ فاطمه حیدری (رضوان)

سلام 

من چهارتا دندون عقل نهفته داشتم که همه رو با جراحی کشیدند 

خیلی زجرآور بود 

 

پاسخ:
سلام
آه حتما همینطور بوده. دندون های سرسخت و دردسر سازی هستن. من که بدون جراحی کشیدمشون درد و خونریزی زیادی داشتم قطعا برای شما خیلی سخت گذشته:(
فکر می کنم حتی اگه یه نفر از دندونپزشکی ترسی نداشته باشه باز هم جلسات متعددی که باید مراجعه کنه برای تکمیل درمان های اینطوری اذیت کننده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">